Saturday 24 March 2012

mother days

tut tut..along aku kol...jap ea jap ea...aku ckp pada customer urgent call from my bro.....hihihi..along ucap selamat hari ibu kat aku...boleh cam gitu lak??? aku terharu...walau blom bergelar mak pade anak2 tapi semua tugas mak aku yg pegang...masak..kemas umah..tanam bunge lipat baju...cuci jamban...antar adik g sekolah...g keje carik duit....sampai sign surat2 sekolah adik pon aku jugak.mesyuarat pibg skolah pon den gak yang datang...yg g bayar bil nak kene potong aku gak....g mydin beli ikan n lauk pauk pon aku gak... g beli barang2 bisness aku jugak...pepagi dah bagun antar adik g skolah..g amik lesen la..g beli tu la ini la sumer den!!! g beli minyakmasak pon den jugak!adeh..kang balik keje adik da tunggu kat depan pintu suh ajar matemati la..sejarah la..stokin ilang la...adehhhdan bila malam adelah ruang untuk aku berehat..n menulis...
walau letih ..aku suka sbb mak ckp ape yg aku buat tu pahala...dan aku tak kesah pon klu kwn2 dok mengata aku anak mak la..selekeh la..tu la ini la..argg g la mam...hade aku kesaaaahh??
kenape? sbb inilah masenya..masa yg tidak boleh diundur..5 tahun dudk s.alam..aku jauh dgn mereka..tapi bila dah dekat ni..biar la aku melepas rindu...
ayah mungkin tak paham..pe yg aku rase..hari2 ayah marah aku suh g keje...dia cukup sakit ati bila aku lepaskan jawatan kat company lame...dia slalu merendah2kan aku..bile aku masak ayah ckp tak sedap....ayah kate aku malas keje..dia kate dia malu sbb aku ni tak berjawatan mcm tunang aku..citt poddah..dia tak nampak ker aku teraju bisness macam mane...bukan aku tak usaha..aku dah usaha dah carik keje lain tapi mak mcm tak suka sbb bisness dia maju dibawah pentadbiran aku....ribu riban duit mak lijah..dlm berape bulan berpuluh ribu masyuk...
tapi
saat2 sedih akan tiba jugak..segala hasrat ayah akan aku tunaikan..tapi aku kehilangan segala masa berada disisi keluarga..siape nak gantikan tempat aku jd maid kat umah??? jawatan pegawai senang nak dpt..tapi jawatan anak misali macam mane???  huk huk huk...
untuk ayah aku perlu berkorban....walaupon kene g keje jauh...tapi t aku rindu kat mak..kat bunge2 kat kucing..kat adik2 kat bilik..kat dapur..huk huk..dan pas solat aku solat hajat biar allah beri jalan n kluarkan aku dr segala masalah ini...sedih...wo....

No comments:

Post a Comment