Saturday 24 March 2012

sebuah kenyataan


aku membesar penuh ranjau dan duri...tak siapa memahami dan sudi mengerti...kehidupan yang bagai sebuah tempat yang sentiasa menguji kesabaran aku.terlari-lari aku mengejar dan mencari jalan bahagia.usaha keras aku berbuahkan hasil...tapi disebalik titik kejayaan ini terlalu banyk aku memendam rasa...kehadiran aku sertiasa diperkotak katikkan oleh kawan2 mahupun saudara.ada yang memandang seolah2 aku tidak punya harga diri.untuk itu aku diamkan diri...aku simpan sumer dlam hati.apa dosa aku sampai kawan dan sahabat aku sendiri menjauhkan diri.apa dosa aku sampai kalian menghukum aku......
hari ni aku telah jadi seorang pendidik...kerjaya yang aku sendiri tak sangka aku ditahap ini.....ape yg aku ajarkan didalam kelas adelah kata2 indah bahawa allah itu maha adil...dan tiap2 yang berlaku itu adalah kehendaknya,jika hari ni kamu bersalah menyakiti hati sahabatmu..mintalah maaf agar  perkara itu tidak berulang.katakan yang benar walau ia menyakitkan.jadilah kamu anak,sahabat dan umat yang taat nescaya bahagia hidupmu.hinanya aku sampai satu saat aku dimalukan oleh sahabatku dihadapan ibunya sendiri.namun aku tak marah..aku hanya mampu melihat kerana aku tak da kuasa ape2 nak halang dia berkelakuan begitu.aku sedar siapa diri aku...aku tak kaya...aku tak berharta tapi aku berilmu....dan aku dah buktikan yang aku boleh berdiri atas kaki aku sendiri tanpa bergantung pada sesiapa.perlahan2 aku kesat air mata ini...cukuplah ia mengalir.aku akan tumpukan segala ilham segala kudrat dan segala perasaan hanya untuk memiliki sebuah kejayaan.dan pada insan yang telah menyakiti,memalukan aku..cukup lah..terima kasih atas ihsanmu.....mungkin bahagiaku bukan diatas hubungan ini..ada insan lain yang memerlukan aku.walau dari jauh aku minta allah tutupkan penglihatanku dari memandangmu kerana ia sakit untukku.dan tutuplah mulutmu dari berkata2 kerana hak hidupku adalah hak allah.
**********telah jauh telah hilang kasih antara kita...walau tenang pada zahirnya tapi batin tersiksa..
                     yg terhiris tak nampak dimata...yang terguris terluka...sesekali terbit air mata...tahan sebak didada....
**********sebenarnay sudah lama...kusungguh berkecilll hati*****************************8

No comments:

Post a Comment