Monday, 9 April 2012

mimpi

sedih nyer lagu ni...merayu2...mcm tu lah hati n perasaan aku.....
moga tercapai impian aku...amin..

Lirik Lagu Biar Sampai Ke Bintang – Asmidar

Biar mimpi mimpi kita

Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini

Aku tahu bukan mudah

Tapi mimpi ini harus aku
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir

Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita

Lagu: Biar Sampai Ke Bintang

Artist : Asmidar
Komposer : Ajai
Lyrics : Transformers Malaya

Thursday, 5 April 2012

letih

kembalinya si cinta hati......
dia langsung x kol....
langsung x menegur
dan senyap seribu bahasa...
perginya si cinta hati
perkara yang sama berulang kembali
hanya allah yg tahu
sakitnya hati ini
aku ingin lari sejauh2
supaya tidak nampak langsung bayangnya
dia berubah kerana sikap aku
aku mmg pemarah...
siapa2 pon akan marah
namun.....marahku agar kau faham..agar kau akan belajar..
aku letih untuk 4 tahun ini
aku letih nak ulang n marah perkara yang sama
aku benci hidup macam ni
kenapa jalan ini  yang aku pilih.......
mana hidup ku yang bahagia..
mana?????
kenapa kau tak mampu buat aku senyum...
kenapa kau tak mampu bahagiakan aku
sedangkan aku begitu sayangkan kau...
allah....aku menagis dengan ujian ini..
rasa bagai nak gila
rasa bagai nak mati....

dan pada kau...
jika kau gembira dan bahagia dengan jalan ini
aku terima...dan sedia memulangkan kembali apa yang pernah kau beri
hidup aku bukan untuk kau sakiti.

Tuesday, 3 April 2012

kata2 indah

Seseorang yang sentiasa bergurau senda di hadapanmu,
Ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian.

Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepadamu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu.

Seseorang yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu,
Ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan Tuhannya.

Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya.

Seseorang yang sering memberi hadiah kepadamu,
Ketahuilah dialah insan yang tidak pernah mendapatkannya.

Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,
Ketahuilah dialah seorang 'petapa setia' yang tidak mampu
bersuara tatkala sendirian.

Monday, 2 April 2012

lahanat

adekalanya hidup  ni umpama mimpi..bagi insan kecil seperti aku ia amat memeritkan......

setahun yg lalu...ayah menolong seorang lelaki china tua untuk mendapatkan tapak perniagaan.....tapi rupanya china tua itu memiliki hati khafir lahanat.....

pagi semalam hujan lebat sgt...perniagaan di pasar borong telah terjejas...lantas aku berfikir panjang bagaimana untuk aku mendapatkan wang untuk cover semua barang yang terjejas. tepat kol 4 ptg aku dan adik alip terus meredaah pasar malam.Tapak yang setahun dulu ditinggalkan masih kosong.......setahun yg lalu tapak itu menjadi rebutan antara aku dan china lahanat itu.aku malas nak bergaduh lantas ambil keputusan untuk tinggalkan saje tapak tersebut dan selama setahun kami tidak pernah langsung datang beniaga disitu.

kira2 jam 6 pm.china itu datang bersama 2 anggota polis.dakwaannya mengatakan aku mencuri besi tempat letak barang miliknya.surat report itu telah setahun berlalu.aku tahu apa sebenarnya niat china tersebut.dia sakit hati dan tidak mahu kami berniaga disitu. bagaikan halilintar menyambar setiap sudut fikiran aku. tanpa memperdulikan sesiap pun aku memaki hamun polis dan china lahanat itu. Malu?aku mmg malu sgt. tapi kami punyai harga diri.aku dtg nak cari rezeki bukan k bergaduh.


pe yang terjadi????
...tanpa pengetahuan mak dan ayah.aku dipanggil ke balai polis ipd melaka tengah. diunit siasat jenayah aku diambil keterangan.aku mmg takut. namun aku sorok dalam2 wajah takut dan aku palitkan rase bengang agar aku tidak keterlaluan rase takut.
perlahan2 aku menarik nafas panjang...kini aku telah ada rekod tuduhan jenayah. walaupun tidak meNgaku salah tapi rekod tetap rekod. 


azlina...saya ingin bertanya adakah kamu meNgaku salah deNgan tuduhan itu.tanya polis berpangkat pegawai itu.
tidak tuan.
apa buktinya??
saya berniaga dan banyak duit...kenapa mesti saya mencuri alat yang tak sampai seratus harganya tuan?
lantas aku keluarkan kesemua duit, handphone dan kunci kereta. Tuan....saya bukan nak cakap besar..tapi saya boleh  belikan china tu bukan satu tapi sepuluh besi kalu btol besi dia hilang.ini dia menuduh saya mencuri..saya akan ambil tindakan undang2 terhadap dia.
Tapi ada saksi nampak yang kamu ambil besi itu.kata polis iti dengan mata tepat kearah aku.
Siapa? Jam berapa? Dimana? lantas aku memulangkan kata2 polis itu.
aku rasakan yang aku menggigil menahan marah.mmg aku takkan lepaskan china tua lahanat yang buat hidup aku susah.
Azlina..kalu betol awak ambil sila pulangka kembali agar kes ini tutup.
Tuan....saya muda.ada tenaga untuk bekerja.kenapa saya perlu buat kerja bodoh itu???
tuan melayu dan saya juga seorang melayu.ini dalah konpirasi utuk menjatuhkan biness saya.
aku meninggalkan balai polis dengan pelbagai perasaan.
aku belajar sesuatu.......aku takkan tolong manusia2 khafir walau darurat menimpa....aku janji.....takkan tolong.

kes masih dalam siasatan dan pihak kami akan menghubungi awak untuk tindakan lanjut.awak boleh balik.

tergiang2 ungkapan terakhir polis itu......lantas...aku membehentikan kereta ditepi jalan.fikiran aku kosong..... ..aku menangis....kenapa semua  terjadi pada kami? ape dosa kami. aku amat2 sedih. cahaya bahagia yang aku harap belum menunjukkan arahnya.aku pasrah dengan takdir allah.
Ya Allah semoga kau sentiasa ada untuk aku.walau berat..hamba terima ujianmu ini..namun jangan kau duga aku diluar batas norma aku sebagai manusia.
bila keduakan terjadi....pasti aku seorang diri.....dimana tempat nak aku mengadu nasib..aku benar2 takut denga ujian ini.

kadang kala aku terbiasa sepi dan sunyi. prinsip aku tidak sesekali mengadu pada mak n ayah. namun hati perlu ketenangan...dimana agaknya cahaya itu??