Saturday 24 March 2012

the reason wHy

sumer tanyer bile ko nak kawin?? aku ni dah kering idea nk jwb..kekadang sampai terjawab..i lom cukup umur...i know the sound just like stupid donkey..but...

nape erk kalu dah tunang jerk mesti orang tanye cam gitu..dan bila aku kaji btol2..soalan ni..adelah salah satu penyakit orang melayu..come on la..open minded la sikit..

kawin tu bukan tiket lengkap untuk bahagia selamenye kalu diri lom bersedia....mmg aku lom sedia..byk perkare yang perlu ditmbang baik2...bukan sengaje pon melengah2kan waktu...tapi yerk pakcik2 makcik2 jiran2 sumer..once u lahir kat dunia nie semua dah tertulis sekian..sekian haribulan ko kawin..sekian sekian aribulan ko mati..just releks k...

lagi hangin satu badan ade le kan makcik tu niat nak wat aku menantu then bile aku tunang jerk dia mcm ade something wrong bile tgk aku....dia tak tanye soalan nk kawin lagi dah...dia sindir gini pulak...tekak makcik macam rase meronte2 nak makan nasik minyak ko...pergggggghhhhhh berbulu lak telinge aku...hahaiiiiiiii

kalu tak sedia nape bertunang?

seperti yang sy katekan tadi pls back to the basic....kite yang rancang then allah swt menentukan...

dalam kite mengatur kehidupan ini..tak semestinya ia mengikut aliran yang betul..adekalanye ia tersimpang jauh..kita as a human ade cara dan pilihan sendiri dlm megatur hidup ini..dan yang paling penting pilihan yang kite buat tiade kene mengena dgn urusan hidup orang lain..hah amk ko! sejujurnya aku tak terlalu memikirkan ttg pandangan org sekililing aku sbb aku tak wat salah pon...lantak p la.

mmg sangat sedih bila ade seorang tunang yang sangat sibuk..kekadang dalam seminggu dia col aku 5 minit jerk..ko tak sakit ati?hihi namun aku perlu berkorban rase demi menyokong kerjaya dia yang baru nk berkembang..aku tak suke dia sedih sbb dek soalan2 bengong orang..dlm mase yang same jugak aku bersyukur sb ade kesempatan dan ruang  nk berbakti untuk mak...

berbaboiker berkorban?...kenape tidak jika kite dah menentapkan sesuatu keputusan untuk hidup kite...

duit leh carik beribu2 pon boleh kalu wat pinjaman...tapi aku menolak semua itu sbb aku nk rasai kemanisan erti sebuah kepayahan....dan ade jugek orang menghasut..wei ko tak bosan ker berkorban? dan aku hanye berdiam sbb segala jawapan itu adelah hak mutlak aku....ko tak berhak nak tahu!

tiap2 malam sblm tido aku sentiase amalkan memikir ape yang berlaku esok hari...sbb itulah care aku ubati kesunyian tanpe deringan tepon dan sms dr dia....aku perlu terima yang sesuatu yang indah itu bukan mudah untuk memilikinya..aku faham dgn takdir allah swt..anda bagaimane?

tepuk dade tanye iman..

wrote by azlinamk

No comments:

Post a Comment