Saturday 24 March 2012

toty

toty adalah nama binatang yang pertama aku jaga mase zaman belajar dulu...waktu itu aku bercinta dengan seseorang..dia yg bagi nama toty...sekarang dia dah kawin da......namun toty memberi kesan mendalam dalam jiwa aku....sebab dengan dia aku menagis keraa kehilangan bf tu..my lovely toty.....5 tahun dah berlaluini puisi untuk toty...
..toty
da beberapa tahun kau pergi...namun aku simpan lg gambar2 riang kau memanjat2
mase tu aku hy ade kau sbg teman sbb aku tinggal jauh dr family...
walaupon da tinggal sejarah namun aku rindu nk panggil nama kau..ya aku bisa membeli yg lain namun kau tak sama...
ketika aku sedih sbb kecewa..aku tinggalkan kau sendiri...tanpa bg makan..
aku biarkan kau sendiri kat dlm balang n aku lpskan kt dlm bilik air..
toty..
saat kau mati..aku tak de kat situ
sedihnye.....
aku angkat kau dan mandikan..
aku khafankan dan akhirnya aku semadikan kau kat sungai berhampiran rumah
kali terakhir memandang kau...aku menangis tak henti2
aku begitu sygkan kau...sbb kau pet pertama dlm sejarah hdp aku..
toty
lps kau mati
aku demam teruk..
sbb aku tak de kwn setia seperti kau
yg teman aku belajar..
toty..
sikura2 kecil....isk isk..

No comments:

Post a Comment